fredag 12. november 2010

Vi klamrer oss fast

HPIM4834

 

Kirsebærtreet holder i lengste laget på bladene sine. Det har blåst en del i det siste, så de fleste andre trær står allerede med nakne stammer.

HPIM4845

Etter et par ukers mildvær fikk vi vinter nummer to. Igjen kom det snø og kulde. Vi er jo vant til at det skifter her, men det startet litt tidlig i år.

HPIM4839

Jammen klarte de to siste astersene å blomstre i år også. Den ene litt pjusket og medtatt av kulde og snø.

HPIM4842 HPIM4828

Her er enda en som ikke godtar at vinteren skal starte her i oktober eller november.

HPIM4819Jeg er heller ikke klar for vinter. Det er enda blomsterløker som skal i jorden. I år har jeg også fått fatt i noen nye sorter hvitløk og jeg har ikke fått satt alle enda. Men det er mildere i dag og det er meldt regn fra i morgen, så det blir nok en mulighet i år også.

4 kommentarer:

  1. Flotte blomsterbilder i snøen! Her er alt dekket med 20 cm med snø, så det blir nok ikke noe mer haging på disse kanter i år. Får håpe mildværet slår til og du får løkene i bakken.
    Ha en god helg!

    SvarSlett
  2. Jeg tror aldri jeg blir klar for vinter jeg, men det kommer nok mer av at jeg heller vil hoppe rett til våren *ler* Ja, kanskje med unntak av litt hvitt i julen ;))

    SvarSlett
  3. Hvitløk, ja ... Det er det jeg skal huske hver høst, og som jeg glemmer hver høst.
    Kanskje det er det jeg skal ha som mål å få gjort av fornuftige ting i dag :-D

    SvarSlett
  4. Oj! Flotte blomster i snøen :-) Den hvite rosen ser jo ikke nevneverdig plaget ut engang!
    Ingen snø her, men etter tidlige frostnetter er det meste brunt og vissent. Løkene kom i jorda men stauder jeg skulle så i høst er blitt liggende.. Ja,ja. Ha

    SvarSlett