lørdag 29. august 2009

Vært på tur og funnet en skatt

Da er det en hel uke siden jeg var på treff i Egersund. Møtte mange hyggelige og hageglade/hagegale mennesker. Vi fikk se hager som var ulike, men hagegleden hadde de felles både Else Bjørg,  Willy ,Myra og Oddvar. Mye inspirasjon å ta med seg hjem.

Hadde med mange planter hjem. Her er en av de jeg ble veldig glad for å finne i planteutsalget til Thomas og Finn Larsen.

HPIM3094Ikke så lett å se hvorfor dette var en skatt, men når jeg hadde fått plukket vekk ugraset er det kanskje lettere å se at dette er en flott plante. Jeg skal ha den i furuskogen på hytten og er på jakt etter andre arter og sorter av denne. Har ikke sett den i vanlige hagesentre her. Peter Korn som holdt et fantastisk foredrag for oss i Egersund, har den i sitt planteutsalg i Eskilsby utenfor Göteborg. Men jeg skal desverre ikke dit med det første.

HPIM3095  Cassiope lycopodioides

Det ser ut til at den har knopper og jeg håper den vil blomstre til våren. HPIM3097

Håpet er at den skal se slik ut når den får vokst seg litt til.

3 kommentarer:

  1. Stilig plante - gratulerer med funnet!
    Hilde

    SvarSlett
  2. Godt gjordt å finne den inni alt ugrasset.

    Jeg tror jeg må slutte å lese slike flotte blogger, ønskelista mi blir så lang.

    SvarSlett
  3. Ja, der hadde du augene med deg!

    SvarSlett