mandag 11. februar 2013

Det blomstrer i hvitt

Da er det hvite blomster som gjelder i X-faktor blomsterutgaven hos Anne på Moseplassen.

DSC_0148DSC_0817DSC_0111

Jeg liker liljer,  de med hvite blomster er intet unntak. Fra venstre, 'Muscadet', 'Eyeliner' og 'Nuance'.

 

HPIM5484HPIM5291

Geranium 'Biokovo' og Anemone narcissiflora

 

DSC_0727

Den jeg velger i dag er Campanula persicifolia alba, hvit fagerklokke. Den blå er kanskje vanligere. Jeg har den også, men det er noe spesielt med den hvite.

16 kommentarer:

  1. Fantastisk dejlige billeder af hvide liljer og geranium mm!!! jeg blir næsten overbevist om at hvide blomster må være min favoritfarve! Meget smukke kandidater du medsender. Lykke til!! :)

    SvarSlett
  2. For noen bilder og for noen kandidater! Utrolig mange lekre blomster, både på ros og hvit :) Jeg får en utrolig lengsel etter våren altså! Lykke til!

    SvarSlett
  3. For et herlig bilde, det ser ut som de står og kikker på noe :-)
    Kjempeflott kandidat. Lykke til i konkurransen.

    SvarSlett
  4. En riktig frisk eng med hvite klokker :-)

    SvarSlett
  5. Jeg kjenner jeg blir mer og mer glad i de hvite blomstene. Det er jo så mange fine, og denne var intet unntak :)

    SvarSlett
  6. Meget smukke billeder! Held og lykke til campanulaen!

    SvarSlett
  7. Nydelige liljer med de rosa sjatteringene. Så fint med hvit Campanula. Den skal jeg skaffe meg til våren. LYkke til med konkurransen.

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder! Hvite blomster er så flotte. Lykke til!

    SvarSlett
  9. Helt enig. Det er noe spesielt med den hvite. Nydelig. D

    SvarSlett
  10. Jeg synes din fagerklokke var veldig flott - håper bare den jeg kjøpte meg på hagesalg i august overlever vinteren - jeg vil en så frodig plante som din!! :)) Lykke til!

    SvarSlett
  11. Enig, den hvite er spesiell! Nydelig!
    Ønsker deg lykke til!

    SvarSlett
  12. Mange nydelige kvite blomster her!
    Den du valgte er flott:)

    SvarSlett
  13. Masse nydelig i hviott hos deg:)
    Campanula er virkelig et flott syn!
    Lykke til:))

    SvarSlett
  14. Så mange lekre hvite liljer du har i hagen. Hvite fagerklokker var et godt valg til konkurransen, lykke til!

    SvarSlett
  15. Lekker kandidat! Hvite fagerklokker er flotte! :)
    Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  16. Hei! Jeg har laget en Må ha-liste inspirert av x-faktor konkurransen. Din hvite fagerklokke er en av dem. Har brukt bildet ditt fra konkurransen og lagt lenke til bloggen din. Håper du synes det er ok. Hvis ikke, så må du bare gi en lyd så sletter jeg det. Her er lenken http://enerhagen.blogspot.no/2013/02/ma-ha-effekten-av-x-faktor.html

    SvarSlett