mandag 29. mars 2010

Våren har vært innom som snarest

Forrige helg  regnet og blåste det og med 5-6 varmegrader tinte det meste av snøen, bare rester av de største snøhaugene ligger igjen. Uken som fulgte var nokså grå og våt. Men så på fredag begynte det å lysne. Vi hadde over 10 grader og når solen viste seg utpå ettermiddagen fikk jeg en deilig følelse av vår. Jeg tok en runde i hagen og la planer for alt som skulle gjøres om lørdagen og alle bildene som skulle tas av det som spirer og gror. Men jeg har ingen bilder å dele med dere for lørdagen opprant like grå og våt som så mange regnværsdager før her på vestlandet. I dag sludder det og nå har det lagt seg et hvitt lag på bakken.

Jeg har derfor funnet fram et bilde fra i fjor og vil med det ønske alle en god påske.

HPIM2359

7 kommentarer:

  1. De var nå pene da - påskeliljene!God påske til deg og!

    SvarSlett
  2. De dukker nok opp i år også skal du se :) God bedring med været og god påske!

    SvarSlett
  3. Fine påskeliljer og det gjør da ingenting at de er fra fjorårets blomstring ;)
    Det er utrolig skuffende med de snøfillene som fyker ute nå når jeg trodde vi endelig var kvitt vinteren og er så innstilt på våronn, men, men, det blir nok vår til slutt...

    Ønsker deg en riktig så fin og trivlig påske!

    SvarSlett
  4. Flott bilde:) Ønsker deg god påske og så får vi håpe at snøen forsvinner:) Klem

    SvarSlett
  5. Det er nok enda en stund til ordentlig vår enda. Men noen gløtt må vi da få i påskeferien. Og heldigvis blir ikke den nye snøen liggende. Jeg har bestemt meg for at her skal det være vår uansett! Det har fuglene også. Ha en fin Påske,

    SvarSlett
  6. En riktig god påske til deg også!
    Et vakkert bilde av en vakker blomst!
    Nydelig, så nydelig!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  7. De ser helt nydelige ut, og det blir kjekt når årets blomster titter fram. Hos oss har påskeliljene begynt å spire under blodbøken, og det ser lovende ut. Tror det blir et frodig gjensyn.

    SvarSlett