fredag 13. november 2009

Det er fremdeles blomstring i hagen

Nå har vi hatt fint kaldt høstvær med nattefrost hele uken, men i løpet av formiddagen ble det mildere. Jeg gikk ut for å ta noen bilder av det som fremdeles blomstrer og da  kom de første regndråpene. Akkurat nå er det fem grader og regn.

HPIM3364 HPIM3357 HPIM3352
Scabiosa caucasica
China Town Primula capitata
HPIM3365 HPIM3349 HPIM3353
Primula Astrid Lindgren
Gentiana sino-ornata
HPIM3363 HPIM3368 HPIM3355
Aster dumosus Aster dumosus Verbena
HPIM3354 HPIM3358 HPIM3377
Pelargonium Scimmia japonica
Clematis 'Ville de Lyon'
HPIM3360 HPIM3379 HPIM3371
Antirrhimum majus (løvemunn) Physocarpus opulifolius 'Diabolo' (mørkbladet blærespirea) Brugmansia (engletrompet)

   

Alle bildene er tatt i dag og alle utenom det siste er tatt ute. Engletrompeten står i drivhuset og blomstrer videre enn så lenge.  

7 kommentarer:

  1. Utrolig at du har fortsatt så mange flotte blomster fremdeles. Nå i kveld så snør der her på Lillehammer, så nå håper jeg virkelig at hagen min får sin velfortjente vinterdyne.
    Ha en flott fredagskveld.

    SvarSlett
  2. Utrolig sier jeg bare. Her er det rimfrosten som blomstrer i hagen. Alt er hvitt av rim.

    Ha en flott helg:)

    SvarSlett
  3. Heisann!
    Så hyggelig at du besøker bloggen min av og til. Du er ikke alene om ikke å legge igjen spor, for jeg vet om flere som er innom uten å skrive kommentarer.
    Samboeren til sønnen min f.eks. følger meg hver dag!
    Ser du har mange flotte blomster i haven fremdeles. Nå er de sannsynligvis dekket av et hvitt teppe.
    Se gjerne innom etterhvert.
    Ha en fin hælj!

    SvarSlett
  4. Så heldig du er som har så mye som blomsrer ute ennå! Den primulaen hadde nydelig farge. Har du tatt frø av den? (hint, hint ;)

    Hilsen Frøya-Heidi

    SvarSlett
  5. Frøya-Heidi, jeg antar at det er Primula capitata du mener. Den er mye mørkere på farge nå enn tidligere på sommeren. Men det dårlige lyset i går kombinert med mitt kompactkamera har gjort fargen litt mer blå enn virkeligheten. Den har nok litt mer lilla i fargen. Har ikke samlet så mye frø av denne i år for frøene er nesten som støv og et pirk å rense, men en liten backup har jeg. Vi får "snakkes".

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Jeg er imponert over så mye blomstring i november! Men jeg vet jo at det er stor forskjell på sonene langs kysten og i innlandet!
    Mange takk for awarden! Det var koselig!

    SvarSlett